7 Mart 2013 Perşembe

KOLAY KREP TARİFİ

                  Öncelikle kıvamını veremem diye endişelenmeyin, ısıtılmış  yağlanmış tavaya bir tane koyup yayın bekleyin, sıvı mı kaldı  hop hemen un ekleyin yada çok mu katı oluyor süt yada su ekleyin. Bir denemeden sonra mükemmel sonuçlar çıkaracağınıza eminim. Ben birde aşağı yukarı size kalorisini söylemek istiyorum fakat benim tarifime göre bu kalori ölçüsü  450 kalori civarında fakat unu kepekli kullanır, sütü de yağsız kullanırsanız 350  kalori civarında oluyor. Bu tariften doyurucu 6 tane çıkarırsınız tabi ki bir tanesinin kalorisi 75 kalori oluyor. Bir dilim az tereyağ sürülmüş ekmeğe denk ( kalorileri cetvelinden bakıp öyle yazdım)
Bu tarifi emine hanımın hatırlatması üzerine yazdım.
  Malzemeler: 
1 bardak süt
1 bardak un
2 yumurta
yarım bardak su
bir tutam tuz
tavayı yağlamak için sıvı yağ veya margarin

Yapılışı: 
krep hamurunun görünüşü ve yapılışı
Sütü ve yumurtayı tuzu çırpın,üzerine unu ve suyu ekleyin, ( çoğunlukla su oranında ben yine süt koyuyorum gelsin kaloriler  ohh)   iyice çırpın kıvamı, kek kıvamından yumuşak olacak şekilde bir kıvam elde edeceksiniz. Tavanızı orta ateşte ısıtıp biraz yağlayın krep kamurunuzu kepçe yardımıyla döküp yayın, bir tarafı piştikten sonra diğer tarafını yapın. Sunuma gelince bunu peynir koyup yada zeytin ezmesi sürerek serv,s yapabilirsiniz. İlerleyen günlerde değişik sunum şekilleri paylaşacağım.

Afiyetler olsun


13 yorum:

  1. Gerçekten kolay bir krep tarifi teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. kararsızım yapsamı yapmasamı kimisi hamura maydnoz doğruyo güzel oluyo ama hiç denemedim bunu sahur için denicem teşekkürler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elbette koyabilirsiniz ben dereotlusunuda yaptım tarifinide paylaştım. Dereotluda yumurta sarılarını koymadan yapınca daha hoş bir görüntüsü oluyor. Umarım denedikten sonra beğenirsiniz

      Sil
  3. kaç tane çıkıyor krep kaç kişilik yani

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaç kişilik krep çıkacağı tavanızın ölçüsüne ve krepin kalınlığına bağlı... Fakat orta boy bir tavadan 6-7 tane çıkar

      Sil
  4. kaç tane çıkıyor bu mmalzemelereden

    YanıtlaSil
  5. Kaç kişilik krep çıkacağı tavanızın ölçüsüne ve krepin kalınlığına bağlı... Fakat orta boy bir tavadan 6-7 tane çıkar

    YanıtlaSil
  6. Az önce atıştırmalık ne yapsam derken aklima krep geldi daha once hic yapmamistim
    Bu tarifle yaptim ve kizim bayildi.inanilmaz guzel oldu.tesekkurler

    YanıtlaSil
  7. Canan hanım çok memnun oldum bunu paylaşamanızda ayrı bir incelik ben teşekkür ederim. Afiyetler olsun...

    YanıtlaSil
  8. Gerçekten harika bir tarif hem pratik hemde kolaymış. Evdekiler bayıldı kreplere

    YanıtlaSil
  9. hem kolay hem lezzetli çok teşekkürler harika

    YanıtlaSil
  10. Çok guzel pratik bir anlatım olmuş, kendi sitem için araştırma yaparken rastladım blogunuza çok hoş

    YanıtlaSil

YORUMLARINIZ BENİM İÇİN ÖNEMLİ
ADI/URL KISMINA SADECE ADINIZI YAZARAK YA DA ANONİMİ SEÇEREK HERKES YORUM YAPABİLİR.