24 Mayıs 2013 Cuma

Çiçek Poğaça

Merhabalar
Yine keyifli yine şık ama kolay diyemeyeceğim leziz bir poğaça tarifi ile karşınızdayım. Bu görüntüyü yine yabancı bir siteden buldum çok çok hoşuma gitti fakat yapmaya bir türlü fırsat bulamıyordum. Çiçekli poğaçayı yapmak bu güne kısmet oldu. Poğaçanın görüntüsü beni öyle bir kandırdı ki tam da o gün tart (tart için tıklayın)yapıyordum bir deneyeyim bakım dedim ama sonu hüsran olunca, bizde bir laf vardır " ekmeği ekmekçiye bırakacaksın" diyerek nasıl olması gerekiyorsa öyle yaparak, bana göre çok hoş bir sonuç yakaladım. Yalnız yine tarifle oynayıp desem az kalır,baştan yaratıp kendi poğaça (poğaça için tıklayın) tarifime göre yaptım. Yaparken çok eğlenceli oldu poğaçam çünkü her aşamada poğaçadan çıkan sonuç gayet başarılıydı. Umarım çiçek poğaçayı beğenir sizler de  dener ve yorumlarınızı benimle paylaşırsınız. Bir şeye de hayret ediyorum söylemeden geçemeyeceğim sayfamın günlük tıklanma sayısı neredeyse bine ulaştı fakat insanlar ufakta olsa bir yorum bırakmayı çok görüyorlar. Acıların çocuğu halinden çıkıp o hamarat ellerinizden yorumlar bekliyorum. Baktıktan sonra tarifleri boynu bükük bırakmayın.

Poğaça malzemeleri

1 soda 
1 bardak sıvı yağ
1 bardak süt
1 kiloya yakın un
1 tatlı kaşığı tuz
1 yemek kaşığı şeker
1 instant maya
üzeri için yumurta sarısı ve susam 
içine peynir 
poğaça tarifi

Çiçek poğaça Tarifi:


  • Hamur için gerekli olan malzemeleri karıştırın.(önceden unla mayayı karıştırıp ekleyin)
  • Hamurun üzerini kapatıp 40 dakika kadar dinlendirin. Hamurdan yumurtadan küçük parçalar alıp kalıbınızın büyüklüğünde göre açın. Bu ölçüde ilk kat için 5 hamur açtım. 
  • Her açtığınız hamurun arasına biraz yağ sürüp peynirini koyun.
  • Tepsiye kat kat dizdiğiniz hamurun ortasına kesikler atın (resim yardımcı olacaktır) ve orta köşelerden dışarı doğru katlayın.
  • Tepsinin ortada kalan kısmı kadar tekrar ceviz büyüklüğünde parçalar alıp 5 kat açın ve yine arasına yağ ve peynir koyun.
  • Yine ortasına bıçaklar kesikler atıp dışarı doğru katlayın. En son ortada kalan boşluğa bir küçük peynirli poğaça yapıp koyun.Üzerine yumurta sarısı ve susam koyun.
  • Gelelim poğaçanın pişirilme işlemine 200 derece ısıtılmış fırına koyup 10 dakika kadar  pişirdikten sonra 180'e düşürüp üzerini yağlı kağıt yada folyo ile kapatın 20 dakika daha pişirin. 20 dakikadan sonra üzerinden kağıdı alıp 5-10 dakika daha pişirin.
Pişirme işlemine dikkat edin aksi halde içi çiğ kalabilir.
Ufak bir püf noktası pasta ve poğaçalarınızı tam buğday unu ile denemeyin çünkü sert oluyor o beyaz unda ki yumuşaklık yakalanmıyor.Tart yaparken tavsiye ederim eğer sert ağızda dağılan bir tart hamuru olmasını istiyorsanız.
AFİYETLER BAL ŞEKERLER OLSUN.
poğaça

poğaçapoğaça


2 yorum:

  1. değısıkmıs elıne sağlık ıcı nasıl oluyor hamur değıl dımı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler icine peynir koyuyorsun 5 kat o yuzden pisirilirken dikkat edilmeli yoksa hamur oluyor

      Sil

YORUMLARINIZ BENİM İÇİN ÖNEMLİ
ADI/URL KISMINA SADECE ADINIZI YAZARAK YA DA ANONİMİ SEÇEREK HERKES YORUM YAPABİLİR.