6 Temmuz 2013 Cumartesi

Meyveli Soğuk Çaylar

Merhabalar, ni hao (你好 ),guten tag,bonjour,konnicwa,kalimero,hola
Çince,almanca,fransızca,japonca,yunanca ve ispanyolca merhabalar
Bahçelerin en güzelinde mis gibi sıcacık taze çekilmiş kahvelerimizi yudumluyorduk ki kızımın ısrarcı soğuk çay isteği başladı. Bu ısrar yaklaşık yarım saat sürdü. Düşünün kahve içtim falıma baktım hala aynı ısrara devam ettik. Ben ne kadar burda soğuk çay bulamayız desemde aynı sözleri tekrar tekrar dinledim. Sonuçta malum kızım kazandı fakat ev de benim yaptığım çaya razı olmak zorunda kaldı. Her ne kadar evde yapılmış soğuk çay fikri ona cazip gelmesede yapılış aşamasını ve zaten içinde olabilecek malzemeleri anlatınca razı oldu ve çokta hoşuna gitti diyebilirim.
Soğuk çay hepimizin küçükken içtiği paşa çayının amcaoğlu bunu herkes bilir tek hareket içinde meyve özü olması. 
Zaten çay bizim kültürümüzde kahveden sonra ikram edilesi en joker içecektir yani evimizde çaydanlıkta bir bardaklık demli çay mutlaka bulunur. Olmadı hemen demlenir ince belli içinde salınır. 
Bir cafe de, iş de, ugrayıp çıkıcam da,hal hatır sorma da,kahve önlerinde,keyifli anlarda,keyifsiz anlarda,komşulukta, arkadaşlıkta, 5 de,tavşan kanında ve misafir de her an hazırdır bir demli çayımız...
Sevgiyle,sohbetle, yudumlanıp her içilesi an için yada mevsim için bir sebep bulunan, kışın içini ısıtan,yazında harareti alan zaman öldürme yardımcısı bir bardak çay...
Bu çayı şeftali özlü soğuk soğuk birde benim tarifimle deneyin bakalım.
Meyveli soğuk çay için demlenmiş çayınızı bir sürahiye alın ve arzu ettiğiniz kadar su koyun. İçine yarım limonu dilimleyin. Bir tane şeftaliyi soyduktan sonra dilimleyip içine atın. Meyve olarak istediğinizi kullanabilirsiniz. Arzu ettiğiniz kadar da şeker ilave edip imkan varsa 5-6 saat kadar yoksa da benim gibi 2 saat buzdolabında bekletip buzla servis yapın.
Afiyetler olsun...


6 yorum:

  1. yaz geldı artık bol bol ıcerız

    YanıtlaSil
  2. Bugun hemen yapmaliyim :) Canim cekti :) Ellerine saglik canim...

    YanıtlaSil
  3. Hımmmm tam yaz için serin serin ....Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim...
      bu sıcaklarda kimse yok diyemez :) buzlu bir çaya...

      Sil

YORUMLARINIZ BENİM İÇİN ÖNEMLİ
ADI/URL KISMINA SADECE ADINIZI YAZARAK YA DA ANONİMİ SEÇEREK HERKES YORUM YAPABİLİR.