25 Temmuz 2013 Perşembe

Osmanlı Şerbeti


Merhabalar 
Ramazan ayında evlerimizde yada iftar yemeklerinde mutlaka ikram edilen meyan şerbetini herkes bilir. Osmanlı şerbeti ise meyan şerbetinden çok farklı ve emin olun çok çok faydalı bir şerbet. 
Baharatçılardan malzemelerin tamamını bulabilirsiniz. Osmanlı şerbeti için gerekli olan malzemeleri azar azar aldım ve aşşağı yukarı 5 tl verdim. Bu malzemelerle en az 10 surahi osmanlı şerbeti yapabilirsiniz.
 
Osmanlı şerbeti malzemeleri:

2 tarçın çubuğu
Bir tutam meyan kökü
Bir tutam papatya
1 küçük zencefil rendesi
2 kayısı
1 elma
1 portakal kabuğu
3-4 üzüm tanesi
1 limon kabuğu
1 portakalın suyu
Kırmızı rengi için vişne ve vişne suyu
7-8 kaşık bal ( şekerde kullanabilirsiniz)
1-2 damla gül suyu
Nane yaprağı


Osmanlı şerbeti yapılışı:

Kırmızı renk olan için vişne suyunu kullandım. Diğer yeşil görünen için ise vişne koymadan yaptım elma ve limon yeşilimsi rengi verdi. 

Tek yapmanız gereken malzemeleri güzelce yıkayıp bal,karanfil ve gül suyu hariç hepsini bir tencerede kaynatmak. Unutmadan elmayı, kayısıyı, üzümü, vişneyi irice doğrayın. Kaynama süresine İhtiyaç duymucaksınız zaten hoş bir koku yayılıyor.
Zencefilin zamanı olmadığı için toz kullanmadım kurutulmuş olanlarından kullanmayı tercih ettim. 
Ocaktan aldıktan sonra tatlandırmak için bal karanfil ve gülsuyunu ilave edin. Gül suyu kullanmadan da yapabilirsiniz.
Biraz ılıdıktan sonra süzün ister sıcak ister soğuk tükettebilirsiniz. 
Misafirlerimden ve benden geçer not aldı. Umarım beğenirsiniz. 
Afiyet bal şeker olsun...



4 yorum:

  1. Ramazanın en sevilen lezzetlerinden şerbetler
    Çok da sağlıklı
    Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Vazgeçilmezsimiz her iftar da şerbet...
    Teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. ellerıne sağlık osmanlı bılıyormus damak tadını

    YanıtlaSil
  4. Gerçekten öyle canım lezzet ve sağlıklı beslenmek...
    Artık pek kalmasada arada çocuklarımız ve bizler hatırlasın istedim.

    YanıtlaSil

YORUMLARINIZ BENİM İÇİN ÖNEMLİ
ADI/URL KISMINA SADECE ADINIZI YAZARAK YA DA ANONİMİ SEÇEREK HERKES YORUM YAPABİLİR.