21 Temmuz 2013 Pazar

Patatesli Poğaça

Merhabalar
Tarif defterime bakarken patatesli poğaça tarifini gördüğümde uzun zamandır yapmadığımı farkettim. Malzemeleri hazırlayıp patatesli poğaça hamurumu yoğurup dinlenmeye bıraktım. Bu arada patatesli poğaça 40 dakika kabarana kadar bari bende tarifimi paylaşayım dedim.

İftar için ve sonrasında çay ile ikram edilebilecek faklı bir tarif arıyorsanız benim gibi bu tarif hoşunuza gidecektir. Tek önerim bu tarifte patatesleri fazla büyük kullanmayın çünkü poğaçayı biraz sert yapacaktır.

Patatesli poğaça malzemeleri;


3 kaynamış patates ( orta boy)
1 çay bardağı ılık su 
1 su bardağı zeytin yağı
1 yaş maya ( yada1 paket instant maya)
1 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz

Poğaçanın içi:
Arzu ettiğiniz malzemeyi kullanabilirsiniz.
Ben içine edirne peyniri, üzerine rendelenmiş kaşarları yapıştırmak içinde az bir şey labne sürdüm. 

Patatesli poğaça tarifi: 


Patatesleri haşladıktan sonra iyice ezin. 
Yağla patatesleri karıştırın. Yaş maya ile yapacaksanız ılık suda karıştırın. İnstant maya ile yapacaksanız una karıştırın.
Tüm malzemeleri yoğurup üzerini sıkıca kapatın ve 40 dakika dinlendirin.
Dinlenen poğaçalara şekil verdikten yine 20 dakika tepside dinlendirin. 
Üzerine yumurta sarısı sürdükten sonra ( ben unutmuşum) önceden ısıtılmış 180 derece fırında pişrin.

Püf noktası poğaçalarınız yumuşak olsun istiyorsanız fırından çıkarır çıkarmaz üzerine temiz bir havlu kapatın.
 Ben poğaçayı kesip içine edirne peyniri koydum ve üzerine labne sürüp( krem peynirde olabilir) rende kaşara batırdım. 

Afiyetler olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

YORUMLARINIZ BENİM İÇİN ÖNEMLİ
ADI/URL KISMINA SADECE ADINIZI YAZARAK YA DA ANONİMİ SEÇEREK HERKES YORUM YAPABİLİR.