6 Kasım 2013 Çarşamba

Bastık Pekmezli Kolay Tatlı

Sıvı bastık tarifi
Şekeriniz mi düştü? Acil tatlı alarmı mı çalıyor? Abur cubur yada çikolata  çeken canı hiç taşımayın yük olur. Buyurun size bana göre en sağlıklısından( şeker kullanmazsanız) en kolayından ve en lezzetlisinden müthiş bir tatlı bastık.  Bastığı bilenler bilir mutlaka ama söylemeden geçemeyeceğim. Gaziantep hanımlarının hele de yağlı köfte yaptıktan sonra aklına gelen ilk tatlıdır. Bastık yapması kolay malzemesi az bir o kadar da lezzetlidir. Kolayında kolayı bir tarif idaalıyım. Çünkü aman tarif tuttu mu? Malzeme ölçüsü kaçtı mı? Az koydum çok koydum derdi yok. Malzemeleri koyun bastık kaynasın ve nefis tadı doya doya midelere götürün.
Bayılıcaksınız...
Bastık Malzemeleri

6 bardak su 
3,5 yemek kaşığı (tepeleme)nişasta
3 kaşık şeker
2-3 kaşık pekmez
Bastığın üzeri için ceviz 

Bastık Tarifi:

•Bastık tarifine başlamadan belirtmeliyim. Nişastayı kullanmadan önce suyunuzdan yarım bardak ayırın. Bu suyun içinde nişastayı karıştırın sonra bastığa ilave edin.
• Tencereye suyu, pekmezi,şekeri,nişastalı suyu koyun.
• Ocakta karıştırarak pişirin. Kaynadıktan sonra hafif koyu bir kıvam olacaktır. ( boza gibi) Kaselere alın cevizle sıcak servis yapın. 
•Kıvamı tutmazsa hemen az su ile nişastayı karıştırıp bastığa kıvam artıracak takviye yapabilirsiniz. 
En güzeli de isterseniz şeker kullanmadan sadece pekmezle yapabilirsiniz. Ben tarifi verirken pekmezi az söyledim.
 Tamamen zevkinize kalmış bir tatlı 

Afiyetler Olsun



2 yorum:

  1. Gayette sağlıklı güzel olmuş.Bir de pratik her an tatlı krizlerinde krizlere çözüm ev de devamlı olan malzemeler ile ellerine sağlık canımmç

    YanıtlaSil
  2. Macidecim güzel yüreğinle paylaştığın yorumun için çok teşekkürler

    YanıtlaSil

YORUMLARINIZ BENİM İÇİN ÖNEMLİ
ADI/URL KISMINA SADECE ADINIZI YAZARAK YA DA ANONİMİ SEÇEREK HERKES YORUM YAPABİLİR.