21 Ocak 2014 Salı

Zeytin Piyaz

Merhabalar
Kış aylarının tam ortasında olmamıza rağmen güneşin ve ortalamanın üstündeki sıcağın hala tadını çıkarıyoruz. Bu olay bizlere ve sokakta yaşayan bir çok insana ne kadar cazip görünse de işin diğer boyutunu da düşünmeden edemiyorum. Havalar iyi hoş güzel ama sonrasında ki yaşanacak su ve yetersiz kalacak tarımsal gıda sorunu beni bir hayli endişelendiriyor. Benim gibi sıcağı ve yazı seven biri neredeyse yağmur duasına çıkacak. Allah inşallah kısa sürede havayı olması gereken seviyeye getirir ve su ile gelen bir bereket olur.
Bu tarifi zeytin piyazını bir çoğumuz biliyordur o yüzden fazla konuşmama gerek yok. Bizim evde acil durumlarda devreye giren ve hepimizin çok sevdiği kurtarıcı,kolay ve lezzetli bir öğünü zeytin piyazı. Öğünü dedim her ne kadar meze tarzı olsa da dengeli beslenmek adına haftanın bir gününü bu şekilde hafif bir atıştırmalıkla geçiriyoruz. Yeşil zeytini bu mevsim bol miktarda her yerde kolaylıkla bulabilirsiniz. Bundan dolayı bende bu tariften hemen sonra Gaziantep'li hanımların iç harcını hazırladıktan sonra ekmek fırınına gönderip yaptırdığı zeytin böreğini tık tık de paylaşacağım.

Zeytin piyazı malzemeler:

1 su bardağı doğranmış zeytin
1 demet maydanoz
dere otu
yeşil soğan ve sarımsak
kırmızı biber 
Ben rokada ekledim (bağımızdan taze geldiği için kullandım.Tabi arzunuza kalmış yeşil sebze ne isterseniz olur)
Yeşil zeytin 300 gr
3 yemek kaşığı Nar Pekmezi
limon suyu,tuz,karabiber

Zeytin piyazı tarifi:

Zeytin piyazının tarif edecek tek önemli püf noktası olmazsa olmaz nar pekmezidir. Tüm malzemeleri doğrayıp karıştırın ve baharatlarını atın. Bu kadar kolay :)
Afiyetler Olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

YORUMLARINIZ BENİM İÇİN ÖNEMLİ
ADI/URL KISMINA SADECE ADINIZI YAZARAK YA DA ANONİMİ SEÇEREK HERKES YORUM YAPABİLİR.